2 dagen ertussen uit.

4 november 2014 - Sliema, Malta

De afgelopen 2 dagen waren wij te vinden op Gozo. We hadden toch 2 dagen vrij dus even ertussen uit. Het eiland leek ons leuk om heen te gaan en er waren veel leuke dingen te zien, dus hadden we 2 dagen te tijd om alles te bekijken.

Gistermorgen hadden we om 09:00 uur de boot. We waren echt precies de laatsten die op de boot mochten, dus we hadden geluk. (en we mochten zelfs gratis mee!)

Nadat we aangekomen waren bij ons appartement waren we naar de hoofdstad gegaan: Victoria (Rabbat). De stad was verder wel mooi maar alles werd gerestaureerd dus dat was erg jammer. Verder was hier ook niks te doen. Daarna hadden we de bus genomen naar de Azure Window. Dit was echt geweldig mooi om te zien! Eerst met een bootje erlangs en daarna er nog heen gelopen. Dit was echt de moeite waard.

Verder gingen de bussen maar 1 keer in het uur, we hadden dus een paar keer gehad dat we de bus hadden gemist. Als we dan een uur of langer moesten wachten, namen we zomaar een bus en we zagen wel waar we uitkwamen. Dat was wel leuk dus ondertussen hadden we ook nog erg veel van het eiland gezien. 's Avonds hebben we nog lekker gegeten en we lagen op tijd op bed.

Vanochtend moesten we vroeg uit ons appartement. Ook vanochtend om 09:30 uur hadden we de bus gemist, een beetje jammer. Daar hebben we nog een uur gewacht totdat we de bus konden nemen naar de hoofdstad. Eerst hadden we ergens ontbeten en daarna zijn we nog naar een pottenbakkerij en een glasblazerij geweest. 's Middags waren we naar de tempels geweest en toen was onze dag alweer bijna voorbij. Na veel lopen (met onze zware tassen) in de hitte waren we moe en zijn we met de bus naar de Ferry's geweest. Ook dit keer kon het niet in 1 keer goed gaan: we namen de bus de verkeerde kant op dus we zaten weer helemaal aan de andere kant van het eiland.

Jullie weten het al: het rijgedrag van de bussen is hier vreselijk. Niet alleen op Malta maar ook op Gozo. Vol gas door de smalste straten waar, natuurlijk net op dat moment, een auto van rechts kwam en niet even keurig ging wachten. De bus keihard op de rem, maar ook dit keer was het weer goed gegaan. De engeltjes op hun schouders zijn zeker aanwezig, niet te geloven.

Na de bootreis en vervolgens weer een uur naar ons eigen appartement op Malta, waren we rond 18:15 uur thuis.

Ook dit was gelijk het einde van de vakantie. We hebben 2 leuke dagen gehad op Gozo en veel mooie dingen gezien ! :) De foto's volgen.

1. Oom Bart en tante Willy:
    6 november 2014
    Geweldig om toch nog even samen 2 dagen te kunnen genieten van je vrije tijd! Leuk al die foto's! De bus missen en het lange wachten hoeft straks in Nederland geen probleem te zijn hè!?
    We wensen je deze laatste weken nog veel stage/studieplezier!!
    Een lieve groet van oom Bart en tante Willy.