De laatste dagen.

20 november 2014 - Sliema, Malta

En dat waren mijn laatste dagen hier op Malta. De afgelopen week heb ik de laatste dingen afgetekend op stage en ik heb een goede beoordeling gekregen van zowel mijn stagebegeleider en de directrice. Mijn laatste ICT les gegeven en vandaag mijn laatste lessen van de Extra English voor de leerlingen die geen Maltees hebben. Vandaag werd dat 2 lessen schaken, wat ze geweldig vonden!

Gisteren waren we met collega´s uiteten geweest als afscheid. Na de lekkere pizza hebben we ons appartement nog even laten zien en toen was het alweer laat geworden. Het was een gezellige avond en gekletst in het Engels, haha. We zijn snel op bed gegaan daarna omdat vandaag onze laatste dag was. Het was maar een ochtend want vanmiddag waren we vrij.

En oh ja, natuurlijk! We hadden weer eens de bus gemist waar we altijd in zitten naar St. Julians. Gelukkig kwam er snel een bus dus hadden we die genomen. Toen we daar uit stapten kwam de schoolbus er net aan. Het zou ook weer iets voor ons zijn geweest om op onze laatste dag de schoolbus (weer) gemist te hebben. Maar dit ging net goed haha!

Best apart, de laatste keer in de schoolbus, iedereen daar gedag zeggen en toen kwamen we op stage. Een raar idee. 10 weken hier geweest en het was nu alweer afgelopen. De hele dag hebben we overal en nergens afscheid genomen. Even een bezoekje hier en een bezoekje, aan de leerkrachten van de Senior and Middle School. Maar natuurlijk ook van mijn eigen klas. Ik heb ze bedankt en een kaartje gegeven om te bedanken. Daarna hebben we nog samen een foto gemaakt buiten. Erg leuk! Toen de grote pauze begon kwamen we in de staffroom en daar hadden ze een Maltese lunch georganiseerd. Wauw wat een eten en alle collega's waren gekomen! Ondertussen kregen we nog een kaart en wat cadeautjes.

Na dit alles hadden we toch nog eventjes supervision omdat er niemand was op dat tijdstip. Nog even line up en toen was het echt tijd om naar huis te gaan. We zijn alle klassen bij langs geweest om de jongens nog een keer doei te zeggen. De kleinsten dachten dat we het hele jaar bleven. Uit mijn eigen klas vonden ze het jammer dat ik weg ging.

Ik ga zo druk bezig met de koffer verder inpakken. Volgens mij is mijn koffer gekrompen, het past allemaal niet meer, waaahh. (of zal ik toch te veel hebben gekocht hier?!) Straks vroeg op bed en morgen er vroeg uit want dan vertrekken Esmée en Robert naar Nederland. Wij gaan ze uitzwaaien en Sanne en ik vliegen zaterdagochtend om 08:00 uur. Ons bewijs dat we worden opgehaald hebben we gisteren opgehaald op school. Ophaaltijd: 04:30 uur. Dat wordt een kort nachtje en dan gaan ook wij weer naar het koude Nederland. (psstt.. hier was het vandaag 24 graden!!)

Slaaplekker!

1. Martijn Mollema:
    20 november 2014
    Hallo Fabianne,

Het was leuk om jouw ervaringen op Malta de afgelopen periode te lezen.
    En wat fijn dat je een goede stagebeoordeling hebt gekregen.

Goede reis terug naar Nederland en je krijgt de groeten van jouw vorige klas (groep 5 van vorig jaar van De Triangel); de klas van Lenisa, Destiny, Ronan, Jo'nayro, Fabian, Jillens, LisaLynn, Rafaël, Maurits, Henk en Chris!

Groetjes, Martijn Mollema
  2. Kunny:
    20 november 2014
    Hoi Fabianne,

Trek maar warme kleren aan,het wordt hier zo langzamerhand steeds kouder: vannacht verwachten ze zelfs nachtvorst!
    Ik vond het erg leuk om je gezellige verhalen te lezen. Deze stage was echt een topper! Wat geweldig dat je zo'n kans hebt gekregen.
    Het zal straks in Nederland op school wel even wennen worden!
    Geniet nog maar fijn van je laatste dag en een goede terugreis gewenst. Denk erom,niet de bus missen hè?
    Kom je nog eens langs om bij te praten?
    Tot ziens
  3. Fabianne Joustra:
    21 november 2014
    Ah dank jullie wel! Ik kom zeker snel even op school om jullie bij te praten haha! Bedankt voor de groetjes van groep 6, doe ze vooral de groetjes terug! :)
    Ik zal de bus niet meer missen hoor en hoop helemaal niet het vliegtuig! Maar dat komt allemaal goed, we worden morgenvroeg vroeg opgehaald. Nu is het even stressen met de kilo's voor de koffer. De koffer is toch ietsiepietsie te zwaar!
    Tot snel, groetjes!
  4. Idajoustra:
    Lieve Fabianne.

Wat ben je toch een topperrrrr. Geweldig je mooie reisverhalen. Nu lekker terug naar je oude vertrouwde kikkerlandje. Zet 'm op he. enneh...gooi je oude spullen maar weg en neem de nieuwe spulletjes mee...hahha dan gaat de koffer zeker dicht.

See you zondag. Lieffffsss je tantetje
  5. Johan:
    Lieve Fabianne.
    En nu zit het er op, wat zal je moeten afkicken vwb je activiteiten die je ondernomen hebt. Ik denk dat je heel veel ''rugtasjes'' gevuld met ervaringen meeneemt naar huis.
    Wij zijn trots op jou hoe jij je hebt gehouden lang en ver van huis. Morgen veel plezier met de terug reis en we zullen je warm onthalen op Schiphol. Kusjes Papa.